e- Öğrenme'de Yaklaşım ve Kuramlar
e-Öğrenme Kuramları
e-Öğrenme Kuramları e-öğrenmenin nasıl uygulanması gerektiğine dair görüşler sunar.
- Davranışçı Öğrenme Kuramı
- Bilişsel Öğrenme Kuramı
- Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı
- Yetişkin Eğitimi Kuramı
- Bağımsız Çalışma Kuramı
- Öğretimin Sanayileşmesi Kuramı
- Etkileşim ve İletişim Kuramı
- Bağlantıcı Öğrenme Kuramı
Davranışçı Öğrenme Kuramı
Bu kurama göre öğrenmenin gerçekleştiğini anlamanın tek yolu davranış değişikliği gözlemlemektir.
- Öğretim materyalleri;
- Basitten karmaşığa
- Bilinenden bilinmeyene
- Soyuttan somuta
- Genelden özele
doğru yapılandırıp öğrenene sunulmalıdır.
Bilişsel Öğrenme Kuramı
Bu kuram, öğrenmeyi içsel bir süreç olarak ele alır. Davranışçı yaklaşımla kıyasladığımızda;
Bilişsel öğrenmede öğrenende davranış değişikliği görülebilir de görülmeyebilir de. Davranış onun öğrendiğinin tek göstergesi değildir. Öğrencinin öğrendiklerini içselleştirmesi daha önemlidir.
Öğrenciye verilecek bilgi bütün halinde değil, anlamlı parçalara bölünerek verilmelidir. Bunun yanısıra öğrenenlerin bireysel farklılıkları da göz önünde bulundurulmalıdır.
Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı
Bu kurama göre öğrenme, kişinin kendi algılamasına göre gerçekleşir. Öğretici daha pasif, öğrenen daha aktif durumdadır. Öğrenciyi aktif duruma getiren roller veya yaptırılan uygulamalar öğrenmesini kolaylaştırır.
Yetişkin Eğitimi Kuramı
Bu kurama göre, yetişkin eğitiminde içeriğin yetişkinlerin ilgisini çekmesi gerekir. Özellikle bir konu hakkında kendileri örnek vermeyi ve derste aktif olmayı daha çok severler.
Bağımsız Çalışma Kuramı
Her öğrenci öğreniminden kendi sorumludur, eğitim birey denetiminde gerçekleşir.
Bağımsız Çalışma Kuramı
Her öğrenci öğreniminden kendi sorumludur, eğitim birey denetiminde gerçekleşir.
Öğrenme ve yaklaşım kuramlarından çok güzel değenimişsiniz.Bilişsel öğrenmenin olabilmesi için daha öncesinde davranışçı öğrenmeninde gerçekleşmiş olması gerekir mi bunu çıkartamamıştım buradan değinirseniz çok sevinirim.
YanıtlaSil