E-öğrenme Konusunda Yapılan Araştırmalar
Uzaktan eğitim üzerinde yapılan araştırmalar için ilk defa sınıflandırma 1985'te Holmberg tarafından yapılmıştır..
Daha sonra araştırmalar 2000'de ve 2004'de çeşitli isimler tarafından detaylandırılarak devam etmiştir.
Bu araştırma alanları belli ölçütlere göre sınıflandırılmıştır.
1- Makro Düzey: Uzaktan eğitim sistemleri ve kuramlar hakkındaki araştırmalar:
2- Orta Düzey: Yönetim, organizasyon ve teknoloji hakkındaki araştırmalar:
3- Mikro Düzey: Uzaktan eğitimle öğrenme ve öğretme:
Daha sonra araştırmalar 2000'de ve 2004'de çeşitli isimler tarafından detaylandırılarak devam etmiştir.
Bu araştırma alanları belli ölçütlere göre sınıflandırılmıştır.
1- Makro Düzey: Uzaktan eğitim sistemleri ve kuramlar hakkındaki araştırmalar:
- Eşitlik ve etik
- Kuramlar
- Araştırma yöntemleri
- Eğitimde kültürel farklılıklar
2- Orta Düzey: Yönetim, organizasyon ve teknoloji hakkındaki araştırmalar:
- Yönetim ve organizasyon
- Eğitim teknolojileri
- Maliyetler ve masraflar
- Yenilikler ve gelişmeler
3- Mikro Düzey: Uzaktan eğitimle öğrenme ve öğretme:
- Öğretim tasarımı
- İletişim
- Öğrenci özellikleri (pedagojik, sosyokültürel,ekonomik vs.)
Yapılan bu araştırmanın sonuçlarına bakacak olursak;
1-Öğrenci Başarısı
Uzaktan eğitim geleneksel eğitimle karşılaştırdığında bu konuda bir farklılık saptanmamıştır. Yani öğrenci geleneksel eğitim de alsa uzaktan eğitim de alsa aynı başarıyı göstermiş.
2-Öğrenci Algıları
Öğrenciler genelde uzaktan eğitimi ikinci seçenek olarak görmüşler. Fakat yine mekan ve zamandan bağımsız olması olumlu etki oluşturmuştur.
3-Öğrenci Özellikleri
Bu sonuçlar,
Öğrencinin,
- Öğrenme stili
- Karakter özellikleri
- Denetim odağı
- İletişim becerileri
- Motivasyon
gibi faktörlere bağlı olarak değişebiliyor.
Öğrenme stili: Her öğrencinin öğrenme stili farklıdır. Kimi öğrenci görsel hafızaya sahiptir gördüklerini bir daha asla unutmaz, kimi öğrenci de sadece yazarak anlayabilir.
Karakter özellikleri: Öğrenci çekingen olabilir, klavyede yazmak yüzyüze iletişime göre daha kolaydır, bu yüzden uzaktan eğitimde öğrenci daha çok öne çıkabilir.
Motivasyon: Uzaktan eğitim alan öğrenci motivasyonunu kendi sağlar, kendi kendini güdüler. Geleneksel öğretimde öğretmen ve öğrenme ortamı (arkadaşlar vb.) güdülediği için daha etkili olur.
4-Etkileşim
Etkileşim arttıkça başarı oranı arttığı öne sürülmüştür.
5-Uzaktan Eğitim Teknolojileri
6-Etkililik
Uzaktan eğitim alan öğrencilerin dersi bırakma yüzdeleri geleneksel eğitim alan öğrencilere göre çok daha fazladır. Bunun temel sebebi öz disiplin eksikliği ve güdülenmedeki yetersizliktir. Kararlı ve irade sahibi kişilerin derslerini bırakacağını düşünmüyorum. :)
7-Ders Kalitesi
Öğrenci veya eğitmen teknik sorunla karşılaştıkça motivasyonları düşmektedir bu yüzden hedefimiz minimal düzeyde teknik sorundur. Eğer teknik sorunla karşılaşılıyorsa da anında çözüm bulabilmeleri dersin kalitesini arttırmaktadır.
8-Eğitmen Özellikleri
Özellikle multitasking yapabilen ve etkili iletişim kurabilen eğitmenler çok daha başarılı bulunmuştur.
9-Ekonomik Boyut
Kaynakların etkili kullanılması önemlidir.
10-Öğrenci Memnuniyeti
Öğrenci memnuniyetini etkileyen birçok faktör vardır. Bunlardan bazıları:
- Öğrencinin dijital göçmen olması :)
- İnternet kalitesi
- Tasarımların kullanım kolaylığı
gibi faktörlerdir.
11-E-Öğrenme Konusunda Karşılaşılan Güçlükler
Özellikle zaman ayırma ve ekonomik sıkıntılar bu kategoride en önde gelen faktörlerdendir.
Yorumlar
Yorum Gönder