E-Öğrenme Tarihine Bakış
Uzaktan eğitim, günümüzdeki hâline gelmeden önce belirli evrelerden geçmiştir.
Bir göz atalım.
1.Nesil, Mektupla Öğretim
Uzaktan öğretimin başlangıcıdır.
Öğretim içeriği postacılarla öğrenciye ulaştırılır.
Fiziksel engelliler ve okula uzak yerleşimler yerindekiler için önem arz eder.
2.Nesil, Radyo ve Televizyon Yayınları
Öğretim içeriği, radyoda ses, televizyonda hem görüntü hem ses aracılığıyla öğrenciye ulaştırılır.
Aslında bunun örneğini günümüzde de görebiliyoruz. TRT Okul kanalında çeşitli konularda eğitim - öğretim yapılıyor.
3. Nesil, Açık öğretim Kurumları
Açık öğretim, Türkiye'de 1982'de Anadolu Üniversitesi önderliğinde faaliyete başlamıştır.
3. Nesil, Telekonferans
Telekonferans, görüntülü ve sesli ya da sadece sesli olarak bir kaç kişinin telefon üzerinde aynı anda konuşmasına olanak sağlayan sistemdir.
4.Nesil, Uydu Yayınları
5.Nesil, İnternet ve Web
Günümüzde en yaygın olan uzaktan öğrenme biçimidir.Öğretmen ses kaydı, slayt vb. materyalleri internet ortamına sunabilir ve öğrenci buradan bilgilere erişebilir. Bunun yanı sıra öğretmen canlı yayın yapabilir. İnternetin çok geniş kullanım alanı vardır ve günümüz için en işlevsel uzaktan eğitim çeşididir bu yüzden kullanıcı sayısı oldukça fazladır.
Uzaktan Eğitimin Yararları
Bir göz atalım.
1.Nesil, Mektupla Öğretim
Uzaktan öğretimin başlangıcıdır.
Öğretim içeriği postacılarla öğrenciye ulaştırılır.
Fiziksel engelliler ve okula uzak yerleşimler yerindekiler için önem arz eder.
2.Nesil, Radyo ve Televizyon Yayınları
Öğretim içeriği, radyoda ses, televizyonda hem görüntü hem ses aracılığıyla öğrenciye ulaştırılır.
Aslında bunun örneğini günümüzde de görebiliyoruz. TRT Okul kanalında çeşitli konularda eğitim - öğretim yapılıyor.
3. Nesil, Açık öğretim Kurumları
Açık öğretim, Türkiye'de 1982'de Anadolu Üniversitesi önderliğinde faaliyete başlamıştır.
3. Nesil, Telekonferans
Telekonferans, görüntülü ve sesli ya da sadece sesli olarak bir kaç kişinin telefon üzerinde aynı anda konuşmasına olanak sağlayan sistemdir.
4.Nesil, Uydu Yayınları
- Etkileşimli Video Konferans
- İki-yönlü Video Konferans
5.Nesil, İnternet ve Web
Günümüzde en yaygın olan uzaktan öğrenme biçimidir.Öğretmen ses kaydı, slayt vb. materyalleri internet ortamına sunabilir ve öğrenci buradan bilgilere erişebilir. Bunun yanı sıra öğretmen canlı yayın yapabilir. İnternetin çok geniş kullanım alanı vardır ve günümüz için en işlevsel uzaktan eğitim çeşididir bu yüzden kullanıcı sayısı oldukça fazladır.
Uzaktan Eğitimin Yararları
- Küreselleşme
- Kişiselleştirme
- Özelleştirme
- Endüstrileşme
- Geleneksel Eğitim Alamayan Öğrencilere Eğitim Verme(Fiziksel engeli bulunanlar vs.)
- Zaman ve Mekândan Bağımsızlık
- Hızlı Geri Besleme
- Diğer Eğitim Sistemlerine Göre Ucuz Olması
- Teknoloji ve Eğitim
Uzaktan Eğitimin Sınırlılıkları
- Öğrencinin sorularına veya sorunlarına anında geri dönüt verilemez.
- Öğreticiyle veya öğrenme ortamındaki arkadaş çevresiyle yüz yüze iletişim kurmaları zordur.
- Öz disiplini az gelişmiş insanlarda öğrenme faaliyetleri aksayabilir.Yani, belki o gün canı istemediği için derse katılmaz, daha da ileri seviyede okulu bırakabilir.
- Uygulamalı derslerde veya uygulama yapılması gereken konularda yaşayarak öğrenme yapamayacağı için eğitiminde eksiklikler oluşabilir.
- Ders verilen öğrenci grubu kalabalıksa, iletişim sıkıntıları oluşabilir.
Dünyadaki Uzaktan Eğitim ve E-Öğrenme Uygulamaları
- Almanya
- Hollanda
- İngiltere
- Kanada
- Çin Halk Cumhuriyeti
- Amerika
- İsveç
- Norveç
- Japonya
- Rusya
tebrik ederim çok güzel özetlemişsin konuyu kısa ve öz bir anlatım olmuş.
YanıtlaSilKatılıyorum çok güzel anlatılmış.
YanıtlaSil